Po rokoch intenzívnej komunikácie s klientmi som prišla na to, že najvačšou bariérou účasti podnikateľov vo verejnom obstarávaní je presvedčenie, že všetky tendre sú vopred rozhodnuté.
Často sa ich pýtam:
„Prečo si to myslíte, keď ste to nikdy neskúsili?“
Odpoveď je vždy rovnaká: sú toho plné médiá.
Súhlasím. Médiá o verejných zákazkách píšu iba vtedy, ak sa niečo nepodarilo, vznikli, resp. sa potvrdili nejaké podozrenia.
O dobrých, úspešných tendroch sa nepíše – vraj nie je dôvod, lebo veci fungujú tak, ako majú. Aj s tým súhlasím.
Lenže verejná mienka sa vytvára iba tým, o čom sa píše. A dobrých tendrov je drvivá väčšina.
Som rada, že sa nám v ENTERIS darí presvedčiť klientov, aby to s účasťou vo verejných obstarávaniach skúsili. Viacerí z nich vyhrali už prvú súťaž, ktorej sa zúčastnili. Ich úspech je aj našou radosťou.
Ivana Hodošiová